68783_t.jpg

Riksdagsvalet 2019 - summering

Våra styrelseledamöter Sari Somppi och Ramieza Mahdi, båda förstagångskandidater i riksval, kan med all orsak känna sig stolta och nöjda över det gensvar de fick av väljarna.
68528_t.jpg

Kvinnor och vardagsjuridik 9.4.2019

Svenska Kvinnoförbundet i Korsholm arrangerar ett seminarium kring vardagsjuridik den 9.4.2019 kl. 18.00. Plats: Korsholms ämbetshus (Smedsby).
68464_t.jpg

Svenska Kvinnoförbundet valde nytt presidium på sitt årsmöte den 25 mars

Anna Jungner-Nordgren omvaldes för fjärde gången till förbundets ordförande. Årsmötet hölls i år på Hanaholmen i Esbo.
68210_t.jpg

Dags för jämställdhet - nu mer än någonsin tidigare!

Riksdagsledamot Eva Biaudet och Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren besökte Vasa den 12 mars. De framhåller båda, att det är nu vi verkligen ska välja vilket Finland och vilket Europa vi vill ha i framtiden.
68105_t.jpg

Sari Somppis och Ramieza Mahdis valkampanjer

Saris och Ramiezas valarbete inför riksdagsvalet kan följas även här på kvinnoklubbens webbplats.
68036_t.jpg

Kvinnoklubbens årsmöte 4.3.2019 - beslut

Kvinnoklubben har återvalt Berit Öhman till föreningens ordförande och Ramieza Mahdi till vice ordförande för år 2019 på årsmötet som hölls 4.3.2019 kl. 18.00 på Svenska Klubben i Vasa. Efter årsmötet lyssnade vi till docent Anna K. Forsman (Åbo Akademi) som i sitt föredrag behandlade kännetecken på psykisk (o)hälsa, psykisk sjukdom och depression.
67735_t.jpg

Årsmöte 4.3.2019 följt av föredrag om psykisk hälsa

Möt upp alla kvinnoklubbare till årsmöte och föredrag om psykisk hälsa av docent Anna K. Forsman.
67675_t.jpg

Goda nyheter - Ramieza Mahdi ställer upp i riksdagsvalet

Svenska folkpartiet har den 11 februari nominerat Ramieza Mahdi som kandidat i Vasa valkrets. Hon är fullmäktigeledamot i Vasa stad, förbundsstyrelsemedlem i Svenska kvinnoförbundet, vice ordförande för Vasa svenska kvinnoklubb och aktiv medlem i SFP:s integrationspolitiska utskott.
67404_t.jpg

Sari Somppi kandiderar i riksdagsvalet 2019

Spännande tider! Vår styrelsemedlem Sari har siktet inställt på en politisk karriär.
66702_t.jpg

Foton från julmässan / Messukuvia

Det var trångt om saligheten på Kvinnornas julmässa / Tavaranpaljoutta ja väentungosta Naisten joulumessuilla.