Julmässan 2017 – tack till alla försäljare och besökare!

Årets julmässa är lyckligen avklarad och som alltid blev det stundvis trångt mellan försäljningsborden, då besökarna flockades för att beundra de finfina hantverksprodukterna. För många har det blivit en kär tradition att besöka Kvinnornas julmässa på självständighetsdagen.

Kvinnoklubben sänder ett varmt TACK till alla trogna försäljare (speciellt till en malaxfru som deltagit hela 30 gånger) och besökare. Hoppas vi ses nästa år i samma tecken!

* * *

Tämän vuoden joulumessut ovat onnellisesti takanapäin ja kuten aina syntyi pienoisia jonoja kävijöiden tungeksiessa myyntipöytien eteen. Monille kävijöille Naisten joulumessut on muodostunut mieluisaksi perinteeksi juuri itsenäisyyspäivänä.

Kvinnoklubben lähettää lämpimät KIITOKSENSA kaikille uskollisille myyjille ja kävijöille. Nähdään ensi vuonna!

Julmässan 2017

Försäljare, observera att nätsidan för platsbokningar till årets Kvinnornas julmässa öppnas här nere (under Anmälning). Vi erbjuder två utrymmen: aulan (inkl. en rad i cafeterian) och gymnastiksalen. Vänligen ta detta i beaktande vid bokningen. Sidan aktiveras 1.10.2017 kl. 00.00

Vid behov, t.ex. i händelse av oklarheter eller frågor, kan man kontakta oss via funktionen som finns i fliken Om oss -> Styrelsen / Kontakta oss.

Mässan ordnas 6.12.2017 kl. 10.00-15.00 på Vamia (f.d. Vasa yrkesinstitut), Krutkällarvägen 2, Vasa.

Karta:

Anmälning

Se bilder från julmässan 2016 här.

Kvinnornas julmässa 6.12.2016 kl. 10 - 15

På självständighetsdagen arrangerar vi traditionsenligt Kvinnornas julmässa på Vasa yrkesinstitut, Krutkällarvägen 2. I år har vi ca 140 försäljare på plats som ställer ut hantverk, delikatesser och småföretagarprodukter.

Kaffe/te/saft med dopp kan avnjutas i caféet, mässans klassiker, den goda risgrynsgröten, inte att förglömma.

Välkommen!

Kvinnornas julmässa 2016

6.12.2016 kl. 10 - 15 i Vasa yrkesinstitut, Krutkällarvägen 2

Platsbokningen öppnas på denna sida vid midnatt 1.10.2016. Klicka på länken "Anmälning" till vänster och följ instruktionerna för att anmäla dig. Man kan välja minst en och högst fem moduler. Välj "Evenemang aulan" eller "Evenemang salen" beroende på var du vill ha plats. Därefter erhåller du ett automatiskt e-postmeddelande på mottagen anmälan. I följande steg bekräftar vi din bokning och meddelar vilken plats du fått.

En modul på 1 x 1 meter kostar 35 euro. Betalningsanvisningar medföljer i bekräftelsen. Betalning (med platsnummer angivet i meddelandefältet) gjord före 7.11.2016 beaktas som platsreservering. Vid utebliven betalning den 7.11. ges din plats till någon på kölistan.

Stolar finns på platsen, men försäljningsbord, klädställningar o.dyl. bör medtas. Dörrarna öppnas för utställare kl. 8.00, mässan öppnas officiellt för besökare först kl. 10.00 och pågår ända till kl. 15.00.

Välkommen!

Kvinnornas julmässa,

en gammal och fin tradition, arrangeras

6.12.2015 kl. 10 – 15 i yrkesinstitutets lokaliteter i Vasa, Krutkällarvägen 2

med en sedvanligt stor uppslutning av både försäljare och publik. På mässan kommer man i år att hitta omkring 150 försäljare, som säljer allt från juldelikatesser till egenhändigt tillverkade hantverksprodukter såsom yllesockor och -vantar, kläder, prydnadssaker, smycken, kosmetik..

Välkommen att fynda!

Försäljare, obs!

Vi har övergått till ett elektroniskt bordsbokningssystem. Bokningssidan kommer att aktiveras 1.10.2015 kl. 00.00.

Välj Evenemang aulan eller Evenemang salen beroende på var du vill ha plats.

Besök den traditionella julmässan ...

... som vi arrangerar den 6.12.2014 kl. 10-15 på Vasa yrkesinstitut, Krutkällarvägen 2.

På mässan finns ett rikligt utbud av hantverksprodukter och delikatesser.

I cafeterian serveras risgrynsgröt och kaffe/te med dopp.

Kvinnornas julmässa 6.12.2013

Välkommen på vår traditionella julmarknad till Krutkällarvägen 2, Vasa (Gamla handelsläroverket) på självständighetsdagen kl. 10 - 15.

Försäljare av bl.a. hantverk och delikatesser på plats.

Café