Kvinnoförbundet starkt representerat på SFP:s partidag

Kvinnoförbundet deltog med en superdelegation på 32 delegater ...

Jungner-Nordgren: SFP:s ställningstagande för feminism

- För Kvinnoförbundet är feminism en självklar och samtidigt odramatisk term. Feminism handlar om jämställdhet, jämlikhet och mänskliga rättigheter – det är inte svårare än så, säger Jungner-Nordgren.

Svenska Kvinnoförbundets 110-årsjubileum och årsmöte 18-19.3.2017 på Folkhälsanhuset, Vasa

Årsmötet inleddes med ett seminarium "Tillsammans för jämställdhet i Norden" med Britt Lundberg (Nordiska rådets president) och Anna-Maja Henriksson (partiordförande och riksdagsledamot, SFP) som talare.

Kommunalvalet 9.4.2017

Kommunalvalet kommer utan tvivel att ge en stark fingervisning om de politiska stämningar som för tillfället råder i landet. Enligt Statistikcentralen sjönk andelen invalda kvinnor i fullmäktigesamlingarna i senaste kommunalval (2012) för första gången sedan valet 1956! Kvinnornas andel av de invalda var bara 36,2 %. Trenden måste brytas! Visa färg och rösta!

Svenska Kvinnoförbundet valde presidium

Kvinnoförbundets årsmöte 12.3.2016 återvalde Anna Jungner-Nordgren från Helsingfors till förbundsordförande.

Öppet hus i Vasa med temat integration 6.10.2015 kl. 19-21

Kom och träffa Svenska Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren och diskutera den högaktuella flyktingfrågan och integration. Vi har inbjudit två sakkunniga med erfarenhet av frågorna till dialog och diskussion.

Kvinnoförbundet valde nytt presidium

På sitt årsmöte 15.3.2015 valde Svenska Kvinnoförbundet Anna Jungner-Nordgren från Helsingfors (längst till höger) till ny förbundsordförande.

Kvinnoförbundets seminarium: Operation jämställdhet 12.1.2015

Ett seminarium om kvinnor, fred och säkerhet den 12 januari 2015 kl. 16 - 18, Vasa Hanken, Biblioteksgatan 16