Julmässan 6.12.2020 inhiberas pga coronapandemin

Regionförvaltningsverkets restriktioner på max. 50 personer i november inbegriper också mässor. Vi kan inte vänta på de nya restriktionerna för december. Det är alldeles för sent att eventuellt inhibera mässan en vecka före den skall gå av stapeln. Vi hoppas vi kan ordna mässan nästa år igen. Viljan var god hos oss arrangörer, men pandemier tar som bekant ingen hänsyn.

2.11.2020 / Berit Öhman, ordf. för Vasa svenska kvinnoklubb

Joulumessut 6.12.2020 perutaan koronatilanteen takia

Aluehallintoviraston määräykset koskien yli 50 henkilön yleisötilaisuuksia marraskuussa koskevat myös markkinoita. Emme voi jäädä odottamaan uusia määräyksiä joulukuun osalta. Messujen peruminen vain viikkoa ennen tapahtumaa on liian myöhäistä. Toivottavasti voimme taas järjestää messut ensi vuonna. Aikomuksemme olivat hyvät mutta pandemia oli asiasta toista mieltä.

2.11.2020 / Berit Öhman, puh.joht., Vasa svenska kvinnoklubb

Kvinnornas julmässa 2020

Till försäljare: Efter långt och moget övervägande och med noggrant iakttagande av coronarestriktionerna har vi beslutat följa traditionen och arrangera julmässa även i år på självständighetsdagen 6.12.2020. Antalet försäljare har begränsats till hälften av det vanliga.

Ni som önskar anmäla er som försäljare på mässan, lämna in platsönskemål via den elektroniska bokningssidan under fliken Anmälning (Julmässan > Anmälning) som öppnas här 1.10.2020 kl. 18.00. Max. fyra moduler à 1 m kan bokas per försäljare. Platsen för mässan är den samma som under tidigare år: yrkesinstitutet Vamia i Sandviken, Vasa (karta). I allmänhet gäller det att snabba på med bokningen, då platserna delas ut i ankomstordning.

Vi förbehåller oss rätten att placera försäljarna i de utrymmen som står till förfogande, men uppge gärna vid bokningen preferens beträffande önskat utrymme – aulan (som även innefattar ett flertal platser i cafeterian) eller salen. Priset för en modul är 40 euro. Obs! Försäljningsbord finns färdigt i cafeterian och i den del av aulan som gränsar till cafeterian. På övriga ställen måste man ha eget försäljningsbord och eventuell annan rekvisita. Det finns gott om parkeringsutrymme alldeles invid skolan.

På grund av covid-19 har vi i år ingen caféverksamhet.

Naisten joulumessut 2020

Myyjille tiedoksi: Pitkän ja perusteellisen harkinnan jälkeen, koronarajoitukset ja perinteet huomioon ottaen, olemme päättäneet järjestää joulumessut tänäkin vuonna itsenäisyyspäivänä 6.12.2020. Myyjien lukumäärä on vähennetty puoleen tavanomaisesta vahvuudesta.

Sähköiset varaussivut aukeavat ruotsinkielisten nettisivujemme kohdassa Julmässan > Anmälning 1.10.2020 klo 18.00. Enintään neljä kpl yhden metrin levyisiä moduuleja on varattavissa myyjää kohti. Messujen tapahtumapaikkana on vanha tuttu ammattioppilaitos Vamia Vaasan Hietalahdessa (kartta). Paikkojen kysyntä on yleensä ollut vilkasta ja ne jaetaan pyyntöjen tulojärjestyksessä.

Pidätämme itsellämme oikeuden sijoittaa myyjät käytettävissä oleviin tiloihin, mutta voit kuitenkin ilmoittaa varauksen yhteydessä haluttu tila – joko aula (johon luetaan joitakin paikkoja kahvilan puolella) tai sali. Yhden moduulin hinta on 40 euroa. Huom! Myyntipöytiä on talon puolesta käytettävissä kahvilassa ja aulan kahvilan puoleisella seinustalla. Muualla käy vain itse tuotu pöytä ja mahdollinen muu rekvisiitta. Oppilaitoksen pihalla on tilava parkkialue.

Covid-19-tartuntojen ehkäisemiseksi emme poikkeuksellisesti järjestä kahvilatoimintaa.