Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

Medlems after work 14.10.2022

Nu kickar vi igång höstens verksamhet ...

Kvinnornas julmässa – platsbokning / Naisten joulumessut – paikkavaraukset

*Information till försäljare: Bokningar tas emot fr.o.m. 10.10.2022 kl. 18.00. *Myyjille tiedoksi: Varauksia otetaan vastaan 10.10.2022 klo 18.00 alkaen.

Anna-Maja Henrikssons linjetal på partidagen i Åbo 21-22.5.2022

Bästa partidag, kära SFP:are, ärade ambassadör, Your excellency, madam Ambassador, mina damer och herrar Jag blir så glad av att se er alla här idag. Helt underbart att äntligen igen ha partidag, tillsammans, på plats och ställe. Efter två partidagar på distans är det fantastiskt att vi alla kan samlas här i anrika, vackra Åbo.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet är en stark och modig röst för feminism och liberalism på svenska i Finland. Vi lyfter jämställdhetsfrågorna på den politiska agendan och vi stöder kvinnor och feminister i val. Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation, men är samtidigt ett fristående registrerat förbund.

Vasa svenska kvinnoklubb är en lokalavdelning inom Svenska Kvinnoförbundet. Vi är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel. För närvarande har vår förening 223 medlemmar.