Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

68210_t.jpg

Dags för jämställdhet - nu mer än någonsin tidigare!

Riksdagsledamot Eva Biaudet och Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren besökte Vasa den 12 mars. De framhåller båda, att det är nu vi verkligen ska välja vilket Finland och vilket Europa vi vill ha i framtiden.
68105_t.jpg

Sari Somppis och Ramieza Mahdis valkampanjer

Saris och Ramiezas valarbete inför riksdagsvalet kan följas även här på kvinnoklubbens webbplats.
68036_t.jpg

Kvinnoklubbens årsmöte 4.3.2019 - beslut

Kvinnoklubben har återvalt Berit Öhman till föreningens ordförande och Ramieza Mahdi till vice ordförande för år 2019 på årsmötet som hölls 4.3.2019 kl. 18.00 på Svenska Klubben i Vasa. Efter årsmötet lyssnade vi till docent Anna K. Forsman (Åbo Akademi) som i sitt föredrag behandlade kännetecken på psykisk (o)hälsa, psykisk sjukdom och depression.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation men är ett fristående registrerat förbund. Vasa svenska kvinnoklubb, en lokalavdelning inom Kvinnoförbundet, är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i snart ett sekel och som för närvarande har knappt 190 medlemmar. Vi ordnar olika aktiviteter samt stöder och för fram kvinnor i politiska val.