Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

63556_t.jpg

Info om kommande verksamhet

Publiceras även på Torgplatsen (VBL) 19.4.2018. Klicka upp mera info om följande After Work tillställning, rubricerad "Vasas social- och hälsovård i förändring", i texten. Tid och plats: Fredag 27 april kl. 17-19 på restaurang 1r+k i Vasa.
63483_t.jpg

Sju kandidater klara för riksdagsvalet 2019 (läget 14.4.2018)

På SFP:s ordinarie kretsmöte 14.4.2018 i Bergö nominerades sju kandidater (av 16 möjliga) till riksdagsvalet 2019. Av dessa kandiderar fyra även i landskapsvalet.
63482_t.jpg

Kandidater i landskapsvalet 2018 (läget 14.4.2018)

SFP nominerade följande 58 kandidater till landskapsvalet 2018 på sitt ordinarie kretsmöte 14.4.2018 i Bergö. Av dessa är Ramieza Mahdi, Sari Somppi och Heidi Svartsjö styrelsemedlemmar i Vasa svenska kvinnoklubb. Nomineringsprocessen fortsätter tills man uppnått full lista på 88 kandidater. Fler unga kandidater skulle behövas.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation men är ett fristående registrerat förbund. Vasa svenska kvinnoklubb, en lokalavdelning inom Kvinnoförbundet, är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i snart ett sekel och som idag har drygt 190 medlemmar. Vi ordnar olika aktiviteter samt stöder och för fram kvinnor i politiska val.