Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

Hälsningar från årsmötet

På Kvinnoklubbens årsmöte 15.3. återvaldes Ramieza Mahdi till föreningens ordförande. Hon tackade för förtroendet och hoppades kunna samla våra medlemmar till de fysiska träffar vi har på lut för detta år.

Kvinnoklubbens årsmöte 15.3.2022

Vi samlas i Svenska folkskolans vänners möteslokal tisdag 15 mars 2022 kl. 17.00, adress Handelsesplanaden 23 B i Vasa.

Partiordförandes hälsning

Kära SFP:are, Vilken start vi fick på detta år. Det första välfärdsområdesvalet någonsin gick av stapeln i söndags, och vilket val det blev! Jag är mycket glad och tacksam för det förtroende som visats oss. SFP landade på 4,9 procent av rösterna i hela landet.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet är en stark och modig röst för feminism och liberalism på svenska i Finland. Vi lyfter jämställdhetsfrågorna på den politiska agendan och vi stöder kvinnor och feminister i val. Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation, men är samtidigt ett fristående registrerat förbund.
Vasa svenska kvinnoklubb är en lokalavdelning inom Svenska Kvinnoförbundet. Vi är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel. För närvarande har vår förening 225 medlemmar.