Medlems after work 14.10.2022

Nu kickar vi igång höstens verksamhet ...

Kvinnornas julmässa – platsbokning / Naisten joulumessut – paikkavaraukset

*Information till försäljare: Bokningar tas emot fr.o.m. 10.10.2022 kl. 18.00. *Myyjille tiedoksi: Varauksia otetaan vastaan 10.10.2022 klo 18.00 alkaen.

Anna-Maja Henrikssons linjetal på partidagen i Åbo 21-22.5.2022

Bästa partidag, kära SFP:are, ärade ambassadör, Your excellency, madam Ambassador, mina damer och herrar Jag blir så glad av att se er alla här idag. Helt underbart att äntligen igen ha partidag, tillsammans, på plats och ställe. Efter två partidagar på distans är det fantastiskt att vi alla kan samlas här i anrika, vackra Åbo.

Hälsningar från Kvinnoklubbens årsmöte

På årsmötet 15.3. återvaldes Ramieza Mahdi till föreningens ordförande. Hon tackade för förtroendet och hoppades få se livligt deltagande i möten och evenemang vi har på lut för i år, nu då coronan äntligen har börjat släppa greppet.

Kvinnoklubbens årsmöte 15.3.2022

Vi samlas i Svenska folkskolans vänners möteslokal tisdagen den 15 mars 2022 kl. 17.00, adress Handelsesplanaden 23 B i Vasa.

Partiordförandes hälsning 28.1.2022

Kära SFP:are, Vilken start vi fick på detta år. Det första välfärdsområdesvalet någonsin gick av stapeln i söndags, och vilket val det blev! Jag är mycket glad och tacksam för det förtroende som visats oss. SFP landade på 4,9 procent av rösterna i hela landet.

Live stream – 3 kvinnor. 1 val.

med Ramieza Mahdi, Anita Westerholm & Sari Somppi. Om några veckor går Finland till val. Och varje val är en möjlighet att ta plats.

Välfärdsområdesval 23.1.2022 - välj bland dessa proffsiga kandidater

Historiens första välfärdsområdesval ordnas den 23 januari och SFP har fyllt kandidatlistan för Österbottens välfärdsområde till sista plats.

Vasabladets reporter besökte julmässan - Vasabladetin toimittaja vieraili joulumessuilla

Läs mera i länken här nedan * Lue alla olevasta linkistä lisää

Välkommen på Kvinnornas julmässa! - Tervetuloa Naisten joulumessuille!

Julmässan arrangeras som planerat. Joulumessut järjestetään suunnitelmien mukaan.