Se pjäsen Bomullsängeln på Wasa Teater

09.10.2019 kl. 14:32
Vi vill påminna om att vi har vi bokat 20 platser till Wasa Teaters pjäs "Bomullsängeln" tisdagen den 26.11. Inledningsvis blir det en guidad rundvandring i den nyrenoverade teatern kl. 18.00. Föreställningen börjar kl. 19.00.
Obs! Föreställningen är inhiberad pga sjukdom. Vi går den 10.12. istället.

Det handlar om livet i smått och stort på bomullsfabriken, "spinneriet", i Brändö, om hur kvinnolivet påverkas av yttre politiskt, ekonomiskt och moraliskt tryck. Pjäsen är skriven av dramaturgen Annina Enckell och den baserar sig på Susanna Alakoskis nyutkomna roman, som utgår från författarens egen släkthistoria i Vasa. Regissör är Ulrika Bengts.

Biljetterna kostar 32 euro. Kvinnoklubben sponsorerar biljetterna med 10 euro/st. Anmälan bör göras senast 18.11. till ordförande på adressen berit.ohman@netikka.fi och biljettens pris (22 euro) betalas in på klubbens konto IBAN FI88 4970 1052 0310 73 senast samma datum 18.11. Ordförande löser ut alla biljetter och tar dem med till teatern. Först till kvarn mal.

---

Foto: www. finna.fi. Museiverket – Musketti. 1900-l.:n alku, Palosaari, Vaasa. Adolf Gummerus Bokhandel, kustantaja, J. Grönroos, kuvaaja