Välkommen på Kvinnornas julmässa! - Tervetuloa Naisten joulumessuille!

29.11.2021 kl. 15:41
Julmässan förverkligas som planerat.
Joulumessut järjestetään suunnitelmien mukaan.

(Alla sama suomeksi)

Efter ett års uppehåll i den nästan hundraåriga traditionen får vi nu meddela, att mässan kommer att ordnas i vanlig ordning på självständighetsdagen 6.12 mellan kl. 10 och 15 på Vamia Hansa-campus i Vasa (Sandviken), adress Krutkällarvägen 2. (karta)

Vi har i fredags kontaktat regionförvaltningsverket som gett grönt ljus för arrangemangen. Mässor och marknader omfattas inte av de nya restriktionerna, men vi följer givetvis vederbörande myndigheters rekommendationer om munskydd, handhygien och avstånd. Vi har i planeringsskedet beaktat längre avstånd mellan försäljningsborden och vi följer naturligtvis noggrant med hur covid-19-läget utvecklar sig i regionen.

Alla har ett gemensamt ansvar att göra sitt bästa av situationen. Därför vill vi påminna försäljare och besökare att

• inte komma till julmässan om du är sjuk eller har förkylningssymtom,
  • ha munskydd på dig när du besöker mässan,
  • desinficera händerna när du kommer till mässan och när du går därifrån,
  • hålla avstånd till andra personer på mässan,
  • ta ett coronavirusprov om du på basis av symtomen har anledning att misstänka att du har smittats av coronaviruset.

Caféet betjänar i vanlig ordning med julgröt, kaffe och dopp. Observera att vi endast tar betalning med kontanter i caféet!

Hjärtligt välkommen!

---------------------------------------------

Yhden välivuoden jälkeen aiomme järjestää naisten joulumessut perinteiseen tapaan. Aika ja paikka: 6.12 klo 10-15, Vamia Hansa-campus, Ruutikellarinkatu 2, Vaasa (Hietalahti). (kartta) Kohta satavuotinen perinne siis jatkuu.

Olemme viime viikon perjantaina saaneet aluehallintoviraston vahvistuksen siitä, että nämä uudet kokoontumisrajoitukset eivät koske markkinoita ja messutapahtumia. Noudatamme tietenkin viranomaisten suosituksia koskien kasvomaskin käyttöä, käsihygieniaa ja etäisyyden pitoa. Myyntipaikkojen väliin olemme jättäneet reilummmin tilaa ja seuraamme tietenkin herkeämättä koronatilanteen kehittymistä alueellamme.

Meillä kaikilla on oma velvollisuutemme tehdä parhaamme tartuntojen välttämiseksi. Siksi toivomme myyjien ja kävijöiden ottavan huomioon, että

• messuille ei tulla kipeänä tai vilustuneena,
  • käytät kasvomaskia sisätiloissa,
  • desinfioit kädet messuille tullessasi ja poistuessasi,
  • sisätiloissa pidät etäisyyttä muihin henkilöihin,
  • käyt koronatestissä, jos epäilet saaneesi tartunnan.

Kahvila on auki, joten kahville tai joulupuurolle voit poiketa messujen lomassa. Huom! Kahvilassa käy vain käteinen maksu.

Sydämellisesti tervetuloa!

Vasa Kvinnoklubb