Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

Resultat från kommunalvalet 2021

SFP uppnådde ett understöd i hela landet på 5,0 % – ett mycket bra resultat! Totalt valde över 121 000 finländare att lägga sin röst på SFP.

Kommunalvalet - kandidatpresentationer (FB-videor)

Länkar till de kandidatpresentationer som finns sparade på Kvinnoklubbens Facebookkonto. Klippens längd varierar mellan ca 14 min. och 25 min. per avsnitt.

Rösta för en jämställd framtid i kommunalvalet

Från och med i dag kan du förhandsrösta i kommunalvalet! Förhandsröstningstiden i Finland är längre än vanligt, två veckor från den 26 maj till den 8 juni.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet är en stark och modig röst för feminism och liberalism på svenska i Finland. Vi lyfter jämställdhetsfrågorna på den politiska agendan och vi stöder kvinnor och feminister i val. Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation, men är samtidigt ett fristående registrerat förbund.

Vasa svenska kvinnoklubb är en lokalavdelning inom Svenska Kvinnoförbundet. Vi är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel. För närvarande har vår förening 223 medlemmar.