Feminism ger frihet
Text

En liberal röst för feminism, frihet och mänskliga rättigheter, för ett jämlikt och jämställt samhälle

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2024

Årsmötet ordnades i år den 23-24 mars i Åbo. Som förbundsordförande återvaldes Anita Westerholm från Ekenäs, Raseborg. (Foto: fr.v. Anna-Karin Tötterman, Ramieza Mahdi, Anita Westerholm, Pia Sundell)

Jämställd värnplikt – Har kvinnan något i armén att göra?

Tidpunkt: Söndag 26.3.2023. Vi inleder med ett öppet event kl. 15.00 i Svenska folkskolans vänners lokal, Handelsesplanaden 23 B (gatuplanet) och fortsätter sedan med det stadgeenliga årsmötet kl. 16.30.

Anita Westerholm fortsätter som förbundsordförande

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har omvalt Anita Westerholm, 27, från Ekenäs, Raseborg, till förbundsordförande på sitt årsmöte som ordnades den 11-12 februari i Karleby.

Svenska Kvinnoförbundet

är en stark och modig röst för feminism och liberalism på svenska i Finland. Vi lyfter jämställdhetsfrågorna på den politiska agendan och stöder och för fram kvinnor i val. Svenska Kvinnoförbundet fungerar som Svenska folkpartiets kvinnoorganisation, men det är samtidigt ett fristående, registrerat förbund.
Vasa svenska kvinnoklubb är en lokalavdelning av Svenska Kvinnoförbundet – ett samlande forum för feminister i Vasa, som målmedvetet och outtröttligt kämpat för kvinnosaken i mer än ett sekel. För närvarande har vår förening 218 medlemmar.