Kvinnor och vardagsjuridik 9.4.2019

Svenska Kvinnoförbundet i Korsholm arrangerar ett seminarium kring vardagsjuridik den 9.4.2019 kl. 18.00. Plats: Korsholms ämbetshus (Smedsby).

Svenska Kvinnoförbundet valde nytt presidium på sitt årsmöte den 25 mars

Anna Jungner-Nordgren omvaldes för fjärde gången till förbundets ordförande. Årsmötet hölls i år på Hanaholmen i Esbo.

Dags för jämställdhet - nu aktuellare än någonsin tidigare!

Riksdagsledamot Eva Biaudet och Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren besökte Vasa den 12 mars. De framhåller båda, att det är nu vi verkligen ska välja vilket Finland och vilket Europa vi vill ha i framtiden.

Sari Somppis och Ramieza Mahdis valkampanjer

Saris och Ramiezas valarbete inför riksdagsvalet kan följas även här på kvinnoklubbens webbplats.

Kvinnoklubbens årsmöte 4.3.2019 - beslut

Kvinnoklubben har återvalt Berit Öhman till föreningens ordförande och Ramieza Mahdi till vice ordförande för år 2019 på årsmötet som hölls 4.3.2019 kl. 18.00 på Svenska Klubben i Vasa. Efter årsmötet lyssnade vi till docent Anna K. Forsman (Åbo Akademi) som i sitt föredrag behandlade kännetecken på psykisk (o)hälsa, psykisk sjukdom och depression.

Årsmöte 4.3.2019 följt av föredrag om psykisk hälsa

Möt upp alla kvinnoklubbare till årsmöte och föredrag om psykisk hälsa av docent Anna K. Forsman.

Goda nyheter - Ramieza Mahdi ställer upp i riksdagsvalet

Svenska folkpartiet har den 11 februari nominerat Ramieza Mahdi som kandidat i Vasa valkrets. Hon är fullmäktigeledamot i Vasa stad, förbundsstyrelsemedlem i Svenska kvinnoförbundet, vice ordförande för Vasa svenska kvinnoklubb och aktiv medlem i SFP:s integrationspolitiska utskott.

Sari Somppi kandiderar i riksdagsvalet 2019

Spännande tider! Vår styrelsemedlem Sari har siktet inställt på en politisk karriär.