Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

Välfärdsområdesval 23.1.2022 - välj bland dessa proffsiga kandidater

Historiens första välfärdsområdesval ordnas den 23 januari och SFP har fyllt kandidatlistan för Österbottens välfärdsområde till sista plats.

Resultat från kommunalvalet 2021

SFP uppnådde ett understöd i hela landet på 5,0 % – ett mycket bra resultat! Totalt valde över 121 000 finländare att lägga sin röst på SFP.

Kommunalvalet - kandidatpresentationer (FB-videor)

Länkar till de kandidatpresentationer som finns sparade på Kvinnoklubbens Facebookkonto. Klippens längd varierar mellan ca 14 min. och 25 min. per avsnitt.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet är en stark och modig röst för feminism och liberalism på svenska i Finland. Vi lyfter jämställdhetsfrågorna på den politiska agendan och vi stöder kvinnor och feminister i val. Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation, men är samtidigt ett fristående registrerat förbund.

Vasa svenska kvinnoklubb är en lokalavdelning inom Svenska Kvinnoförbundet. Vi är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel. För närvarande har vår förening 223 medlemmar.