Jämställdhet och systerskap
Text

Vasa svenska kvinnoklubb arbetar utifrån ett liberalfeministiskt perspektiv för jämställdhet

Anna-Maja Henrikssons linjetal på partidagen i Åbo 21-22.5.2022

Bästa partidag, kära SFP:are, ärade ambassadör, Your excellency, madam Ambassador, mina damer och herrar Jag blir så glad av att se er alla här idag. Helt underbart att äntligen igen ha partidag, tillsammans, på plats och ställe. Efter två partidagar på distans är det fantastiskt att vi alla kan samlas här i anrika, vackra Åbo.

Hälsningar från Kvinnoklubbens årsmöte

På årsmötet som hölls 15.3. återvaldes Ramieza Mahdi till föreningens ordförande. Hon tackade för förtroendet och hoppades kunna locka medlemmarna att komma till de fysiska möten och evenemang vi har på lut för detta år, nu då coronan har börjat släppa greppet.

Kvinnoklubbens årsmöte 15.3.2022

Vi samlas i Svenska folkskolans vänners möteslokal tisdagen den 15 mars 2022 kl. 17.00, adress Handelsesplanaden 23 B i Vasa.

Vi står för systerskap, rättvisa och solidaritet

Svenska Kvinnoförbundet är en stark och modig röst för feminism och liberalism på svenska i Finland. Vi lyfter jämställdhetsfrågorna på den politiska agendan och vi stöder kvinnor och feminister i val. Svenska Kvinnoförbundet fungerar som SFP:s kvinnoorganisation, men är samtidigt ett fristående registrerat förbund.
Vasa svenska kvinnoklubb är en lokalavdelning inom Svenska Kvinnoförbundet. Vi är ett samlande forum för feminister som har kämpat för kvinnosaken i över ett sekel. För närvarande har vår förening 226 medlemmar.