Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 2024

Årsmötet ordnades i år den 23-24 mars i Åbo. Som förbundsordförande återvaldes Anita Westerholm från Ekenäs, Raseborg. (Foto: fr.v. Anna-Karin Tötterman, Ramieza Mahdi, Anita Westerholm, Pia Sundell)

Jämställd värnplikt – Har kvinnan något i armén att göra?

Tidpunkt: Söndag 26.3.2023. Vi inleder med ett öppet event kl. 15.00 i Svenska folkskolans vänners lokal, Handelsesplanaden 23 B (gatuplanet) och fortsätter sedan med det stadgeenliga årsmötet kl. 16.30.

Anita Westerholm fortsätter som förbundsordförande

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har omvalt Anita Westerholm, 27, från Ekenäs, Raseborg, till förbundsordförande på sitt årsmöte som ordnades den 11-12 februari i Karleby.

Riksdagsvalet 2023

SFP:s och Svenska Kvinnoförbundets valteman i riksdagsvalet 2.4.2023 (pdf-filer)

Kvinnoklubbens ordförande Ramieza Mahdi ställer sig till förfogande som kandidat i riksdagsvalet 2023

Goda nyheter! För ytterligare information, se Svenska Kvinnoförbundets pressmeddelande nedan. (Foto: Svenska Kvinnoförbundet)

Resultat från kommunalvalet 2021

SFP uppnådde ett understöd i hela landet på 5,0 % – ett mycket bra resultat! Totalt valde över 121 000 finländare att lägga sin röst på SFP.

Kommunalvalet - kandidatpresentationer (FB-videor)

Länkar till de kandidatpresentationer som finns sparade på Kvinnoklubbens Facebookkonto. Klippens längd varierar mellan ca 14 min. och 25 min. per avsnitt. (Foto: Svenska Kvinnoförbundet)

Rösta för en jämställd framtid i kommunalvalet

Från och med i dag kan du förhandsrösta i kommunalvalet! Förhandsröstningstiden i Finland pågår en längre tid än vanligt, under två veckor från den 26 maj till den 8 juni. (Foto: Svenska Kvinnoförbundet)

Vasa svenska kvinnoklubb i kommunalvalet 2021

En fin kandidatbukett som vi kan vara väldigt stolta över.

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 27.3.2021

"Vi samlas här idag för att vi brinner för ett jämställt samhälle. Kampen för ett jämställt samhälle är långt ifrån lätt, men alltid rätt", sade förbundsordförande Anita Westerholm i sitt öppningsanförande på Svenska Kvinnoförbundets virtuella årsmöte.