Distribution av Kvinnoklubbens historik 100+

18.11.2020 kl. 17:24
Historiken kommer att finnas till försäljning i Akademiska Bokhandeln/Gros i Vasa och medlemmarna erhåller den gratis på tillställningar ordnade av klubben. Se utförligare tips här nere.

Boken finns till försäljning i Akademiska Bokhandeln/Gros, Vasaesplanaden 15, Vasa, från och med vecka 48, från 23.11.2020, och på nätet via Boklund, https://www.boklund.fi/. Beställer man på nätet slipper man betala för leveransen om boken avhämtas personligen från bokhandeln. Enligt Gros leveransvillkor: ”Leverans kan hämtas endast vid överenskommen tidpunkt, så ta alltid kontakt före hämtning. Avhämtningsbeställningar packar vi klara för avhämtning, så för boende i närområdet är det ett enkelt och förmånligt leveranssätt. Beställningar betalas via näthandeln. Avhämtningsplats enligt avtal: Gros bokhandel, Vasaesplanaden 15, 65100 Vasa.”

Medlemmar, som betalat medlemsavgiften, kan avhämta boken gratis från kretskansliet, Rådhusgatan 23, Vasa, till exempel vid ett Öppet hus evenemang som ordnas 26.11.2020 kl. 15.00 (obs. coronarestriktionerna iakttas). I annat fall kan man ta kontakt med Kvinnoförbundets generalsekreterare Agneta Udd-Saarela, tfn 045 657 9789, agneta.udd-saarela@kvinnoforbundet.fi, eller Kvinnoklubbens ordf. Berit Öhman, tfn 050 522 4570, berit.ohman@netikka.fi, eller sekr. Birgitta Granholm, tfn 050 466 7464, birgittagranholm@gmail.com, för att få ett eget exemplar av boken.

Bilden här nere får representera de handmålade pärmarna av tidningen Meteoren.

Tidningen utgavs i endast ett exemplar!

Historiken berättar, att "Kvinnorna är överens, tidningen kan inte komma ut regelbundet, det räcker deras tid inte till för. Den ska utges i ett exemplar och läsas upp på möten medan medlemmarna handarbetar eller dricker kaffe."

(Photo cred Svenska centralarkivet)