Sari Somppi kandiderar för vice ordförandeposten i Svenska Kvinnoförbundet

Kvinnoförbundet väljer ny förbundsordförande och tre vice ordförande på sitt årsmöte i Närpes den 5 september.

Kvinnoförbundet går till ordförandeval

Svenska Kvinnoförbundet väljer ny ordförande i stället för avgående Anna Jungner-Nordgren på sitt årsmöte i Närpes den 5.9.

Inskränkt verksamhet på grund av coronavirusepidemin

Kvinnoklubben hade sitt årsmöte 8.3. på Hotel Scandic. Styrelsen återvaldes i sin helhet. Som ordförande fortsätter Berit Öhman.

Årsmöte 8.3.2020 kl. 15.00

Plats: Hotel Scandic, kabinett, Rostensgatan 6, Vasa.

Förebilder viktiga för att kvinnor ska ta plats

Läs en artikel av Elsa Kemppainen i Vasabladet av den 18.2.2020

Ramieza Mahdi vill bli ordförande för Svenska Kvinnoförbundet

Ramieza Mahdi ställer sig till förfogande för Svenska Kvinnoförbundets ordförandeskap. Mahdi brinner för jämställdhet och integrationspolitiska frågor. Hon arbetar för detta både lokalt och regionalt.

Mässan - Messut 2019

Hälsningar från årets julmässa Tervehdys joulumessuilta

Kvinnornas julmässa - Naisten joulumessut 6.12.2019

Traditionen förpliktar. Vi ordnar julmässa 6.12.2019 vid Vamia, Krutkällarvägen 2, Vasa. Mässan är öppen för besökare kl.10.00-15.00. Perinteet velvoittavat. Järjestämme joulumessut 6.12.2019 Vamialla, Ruutikellarintie 2, Vaasa. Messut ovat avoinna kävijöille klo 10-15.

Mässan/Messut - kölista/jonotuslista

Vi öppnar i dag en kölista till julmässan på denna hemsida (flik: Julmässan > Anmälning). Jonotuslista löytyy välilehdeltä Julmässan > Anmälning.

Se pjäsen Bomullsängeln på Wasa Teater

Vi vill påminna om att vi har vi bokat 20 platser till Wasa Teaters pjäs "Bomullsängeln" tisdagen den 26.11. Inledningsvis blir det en guidad rundvandring i den nyrenoverade teatern kl. 18.00. Föreställningen börjar kl. 19.00. Obs! Föreställningen är inhiberad pga sjukdom. Vi går den 10.12. istället.