Eva-Maria Strömsholm: Cancer berör oss alla

Förebyggande åtgärder och hälsosam livsstil samt screeningar är viktigt för oss kvinnor.

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte 27.3.2021

"Vi samlas här idag för att vi brinner för ett jämställt samhälle. Kampen för ett jämställt samhälle är långt ifrån lätt, men alltid rätt", sade förbundsordförande Anita Westerholm i sitt öppningsanförande på Svenska Kvinnoförbundets virtuella årsmöte.

Kvinnoklubben fick ny ordförande och styrelse - rapport från årsmötet 19.3.2021

Med anledning av att vår förra ordförande Berit Öhman undanbett sig omval valde årsmötet Ramieza Mahdi till ny ordförande. Även styrelsens sammansättning genomgick förändringar. Vi välkomnar tre nya styrelsemedlemmar i vår krets: Yvonne Grönlund, Caroline Sparf och Nathalie Wingren.

Sari Somppi och Ramieza Mahdi vill fortsätta som vice ordförande i Svenska Kvinnoförbundet

Kvinnoförbundets årsmöte hålls digitalt den 27 mars 2021.

Ställ upp i kommunalvalet!

Kommunalvalet har uppskjutits av säkerhetsskäl till 13.6.2021. De här två extra månaderna innebär exempelvis att fler väljare och valfunktionärer hinner få vaccin mot covid-19. Förhandsröstningen sker under en tvåveckorsperiod 26.5-8.6.2021. Mandattiden för de fullmäktigeledamöter som utses i valet inleds 1.8.2021 och varar till utgången av maj 2025.

Kvinnoklubbens årsmöte 19.3.2021

Stadgeenlig kallelse till årsmötet 19.3.2021.

Recension av historiken 100+ i Vasabladet 11.2.2021

Den nyutkomna boken har recenserats av journalisten Marita Bagge. (Foto: Anna Sourander, VBL. Fr.v. Berit Öhman, Camilla Berggren, Gun-Britt Lund)

Årsmötet 19.3.2021. Kommunalvalet 18.4.2021.

Här får du ta del av förhandsinformation om Kvinnoklubbens årsmöte 19.3.2021. Du kan också bekanta dig här med Svenska Kvinnoförbundets kommunalvalsprogram. Vidare finns info till dig som funderar på att ställa upp som kandidat i valet.

Distribution av kvinnoklubbens historik 100+

Historiken kommer att finnas till försäljning i Akademiska Bokhandeln/Gros i Vasa och medlemmarna erhåller den gratis på tillställningar ordnade av klubben. Se utförligare tips här nere.

Livestream på FB 14.11.2020 - 100 år för lika värde

Diskussionsämnen: Kvinnan mitt i livet, politiken och karriären * Kvinnoklubben höjer rösten * Familjen och framtiden