Se pjäsen Bomullsängeln på Wasa Teater

Vi vill påminna om att vi har vi bokat 20 platser till Wasa Teaters pjäs "Bomullsängeln" tisdagen den 26.11. Inledningsvis blir det en guidad rundvandring i den nyrenoverade teatern kl. 18.00. Föreställningen börjar kl. 19.00. Obs! Föreställningen är inhiberad pga sjukdom. Vi går den 10.12. istället.

Kvinnornas julmässa 6.12.2019

Försäljare, ohoj! Årets julmässa kommer att hållas den 6 december på yrkesinstitutet Vamia i Vasa, Krutkällarvägen 2. Öppettid kl. 10-15.

Vasa Pride

Ställ upp för jämlikhet och mänskliga rättigheter i Vasa lördag 15 juni!

SFP valde presidium på partidagen i Vasa

Partidagen ordnades 7-9.6.2019 i Övningsskolans gymnasium.

Resultat i EU-valet 2019

Finlands 13 nya meppar. Slutgiltigt resultat efter kontrollräkning. (Källa: justitieministeriet)

Ramieza Mahdi kandiderar i EU-valet 2019

"Finland är ett öppet, demokratiskt och rättvist land som har en given plats i Europa. I det Europa jag vill bo i så är mänskliga rättigheter en prioritet."

Riksdagsvalet 2019 – summering

Våra styrelseledamöter Sari Somppi och Ramieza Mahdi, båda förstagångskandidater i riksval, kan med all orsak känna sig stolta och nöjda över det gensvar de fick av väljarna.

Kvinnor och vardagsjuridik 9.4.2019

Svenska Kvinnoförbundet i Korsholm arrangerar ett seminarium kring vardagsjuridik den 9.4.2019 kl. 18.00. Plats: Korsholms ämbetshus (Smedsby).

Svenska Kvinnoförbundet valde nytt presidium på sitt årsmöte den 25 mars

Anna Jungner-Nordgren omvaldes för fjärde gången till förbundets ordförande. Årsmötet hölls i år på Hanaholmen i Esbo.

Dags för jämställdhet - nu aktuellare än någonsin tidigare!

Riksdagsledamot Eva Biaudet och Kvinnoförbundets förbundsordförande Anna Jungner-Nordgren besökte Vasa den 12 mars. De framhåller båda, att det är nu vi verkligen ska välja vilket Finland och vilket Europa vi vill ha i framtiden.