Välfärdsområdesval 23.1.2022 - välj bland dessa proffsiga kandidater

Historiens första välfärdsområdesval ordnas den 23 januari och SFP har fyllt kandidatlistan för Österbottens välfärdsområde till sista plats.

Välkommen på Kvinnornas julmässa 2021! - Tervetuloa Naisten joulumessuille vuosikertaa 2021!

Goda nyheter! Julmässan arrangeras som planerat. Hyviä uutisia! Joulumessut järjestetään suunnitelmien mukaan.

Julmässan 2021

När? På självständighetsdagen den 6 december kl. 10-15 Var? Vid yrkesinstitutet Vamia, Krutkällarvägen 2, i Vasa

Anmälan till julmässan / Ilmoittautuminen joulumessuille

--> Information till försäljare: Bokningssidan aktiveras 1.10.2021 kl. 18.00. --> Myyjille tiedoksi: Varaussivut aktivoidaan 1.10.2021 klo 18.00.

En välförtjänt sommarpaus

Dags att varva ner och ladda batterierna

Resultat från kommunalvalet 2021

SFP uppnådde ett understöd i hela landet på 5,0 % – ett mycket bra resultat! Totalt valde över 121 000 finländare att lägga sin röst på SFP.

Kommunalvalet - kandidatpresentationer (FB-videor)

Länkar till de kandidatpresentationer som finns sparade på Kvinnoklubbens Facebookkonto. Klippens längd varierar mellan ca 14 min. och 25 min. per avsnitt. (Foto: Svenska Kvinnoförbundet)

Rösta för en jämställd framtid i kommunalvalet

Från och med i dag kan du förhandsrösta i kommunalvalet! Förhandsröstningstiden i Finland pågår en längre tid än vanligt, under två veckor från den 26 maj till den 8 juni. (Foto: Svenska Kvinnoförbundet)

Vasa svenska kvinnoklubb i kommunalvalet 2021

Vi har en fin kandidatbukett som vi kan vara väldigt stolta över.