Goda nyheter - Ramieza Mahdi ställer upp i riksdagsvalet

Svenska folkpartiet har den 11 februari nominerat Ramieza Mahdi som kandidat i Vasa valkrets. Hon är fullmäktigeledamot i Vasa stad, förbundsstyrelsemedlem i Svenska kvinnoförbundet, vice ordförande för Vasa svenska kvinnoklubb och aktiv medlem i SFP:s integrationspolitiska utskott.

Sari Somppi kandiderar i riksdagsvalet 2019

Spännande tider! Vår styrelsemedlem Sari har siktet inställt på en politisk karriär.

Foton från julmässan / Messukuvia

Det var trångt om saligheten på Kvinnornas julmässa / Tavaranpaljoutta ja väentungosta Naisten joulumessuilla.

Kvinnornas julmässa/Naisten joulumessut 6.12.2018, 10-15

Såsom traditionen bjuder ordnas mässan på Vamia yrkesinstitut, Krutkällarvägen 2, Sandviken, Vasa / Perinteiset joulumessut järjestetään Vamia ammattioppilaitoksella, Ruutikellarintie 2, Hietalahti, Vaasa.

Nyttig och tänkvärd information om vardagsekonomi

Vi fick ta del av en hel del matnyttigt i skötseln av vår vardagsekonomi under seminariet "Kvinnor och ekonomi" som ordnades 25.10. i Folkhälsans utrymmen i Vasa.

Har du material till historiken?

Kvinnoklubben har planer på att ge ut en 100-årshistorik, som skall utkomma i november år 2020 i samband med att klubben fyller hedervärda 100 år.

Seminarium om Kvinnor och ekonomi – del 1

Vi kommer tillsammans med Kvinnoförbundet i Korsholm att ordna två seminarier med temat "Kvinnor och ekonomi", ett mycket brett och relevant tema och en viktig jämställdhetsfråga. Det första tillfället ordnas torsdag 25.10 kl. 18.00 i Glaskabinettet i Folkhälsanhuset i Vasa. Alla intresserade hälsas välkomna. Ingen förhandsanmälan behövs. Servering.

Seminarium: Kvinnokraft i Österbotten

Berit Öhman och Sari Somppi deltog 28.8. i ett intressant seminarium, "Kvinnokraft i Österbotten", med både politiker och tjänstemän närvarande i Larsmo. Det var Svenska kvinnoförbundet som ordnade seminariet.

Kvinnornas julmässa / Naisten joulumessut 6.12.2018

Försäljare obs! Nätbokningssidorna öppnas 1.10.2018 kl. 00.00 på vår hemsida (underrubrik: Julmässan). / Myyjät huom! Nettivaraussivut avataan 1.10.2018 klo 00.00 kotisivujemme ruotsinkielisellä puolella (alaotsikko: Julmässan).

Kvinnoförbundare från Korsholm och Vasa i gemensam sits 4.6.2018

Med förenade krafter inför höstens kommande program!