Kvinnoklubbens årsmöte 4.3.2019 - beslut

Kvinnoklubben har återvalt Berit Öhman till föreningens ordförande och Ramieza Mahdi till vice ordförande för år 2019 på årsmötet som hölls 4.3.2019 kl. 18.00 på Svenska Klubben i Vasa. Efter årsmötet lyssnade vi till docent Anna K. Forsman (Åbo Akademi) som i sitt föredrag behandlade kännetecken på psykisk (o)hälsa, psykisk sjukdom och depression.

Årsmöte 4.3.2019 följt av föredrag om psykisk hälsa

Möt upp alla kvinnoklubbare till årsmöte och föredrag om psykisk hälsa av docent Anna K. Forsman.

Goda nyheter - Ramieza Mahdi ställer upp i riksdagsvalet

Svenska folkpartiet har den 11 februari nominerat Ramieza Mahdi som kandidat i Vasa valkrets. Hon är fullmäktigeledamot i Vasa stad, förbundsstyrelsemedlem i Svenska kvinnoförbundet, vice ordförande för Vasa svenska kvinnoklubb och aktiv medlem i SFP:s integrationspolitiska utskott.

Sari Somppi kandiderar i riksdagsvalet 2019

Spännande tider! Vår styrelsemedlem Sari har siktet inställt på en politisk karriär.

Foton från julmässan / Messukuvia

Det var trångt om saligheten på Kvinnornas julmässa / Tavaranpaljoutta ja väentungosta Naisten joulumessuilla.

Kvinnornas julmässa/Naisten joulumessut 6.12.2018, 10-15

Såsom traditionen bjuder ordnas mässan på Vamia yrkesinstitut, Krutkällarvägen 2, Sandviken, Vasa / Perinteiset joulumessut järjestetään Vamia ammattioppilaitoksella, Ruutikellarintie 2, Hietalahti, Vaasa.

Nyttig information om vardagsekonomi

Vi fick ta del av en hel del matnyttigt i skötseln av vår vardagsekonomi under seminariet "Kvinnor och ekonomi" som ordnades 25.10. i Folkhälsans utrymmen i Vasa.

Har du material till historiken?

Kvinnoklubben har planer på att ge ut en 100-årshistorik, som skall utkomma i november år 2020 i samband med att klubben fyller hedervärda 100 år.

Seminarium om Kvinnor och ekonomi – del 1

Vi kommer tillsammans med Kvinnoförbundet i Korsholm att ordna två seminarier med temat "Kvinnor och ekonomi", ett mycket brett och relevant tema och en viktig jämställdhetsfråga. Det första tillfället ordnas torsdag 25.10 kl. 18.00 i Glaskabinettet i Folkhälsanhuset i Vasa. Alla intresserade hälsas välkomna. Ingen förhandsanmälan behövs. Servering.

Seminarium: Kvinnokraft i Österbotten

Berit Öhman och Sari Somppi deltog 28.8. i ett intressant seminarium, "Kvinnokraft i Österbotten", med både politiker och tjänstemän närvarande i Larsmo. Det var Svenska kvinnoförbundet som ordnade seminariet.