Årsmöte 19.3.2024 med kringprogram

Vi inleder kl. 16.30 med servering. Därefter följer ett öppet event med utvecklingsplanerare Marjo Hannu-Jama från Österbottens välfärdsområde som gäst.

Julmässan - en favorit i repris

Tack och välkommen åter / Kiitos, näkemisiin ja kuulemisiin

Kvinnornas julmässa - Naisten joulumessut

Julmässan närmar sig / Joulumessut ovat kohta käsillä.

Kvinnornas julmässa – Naisten joulumessut 2023

Ingen advent utan traditionella Kvinnornas julmässa i Vasa! Här kommer bokningsinstruktioner till försäljare | Ei joulunalusaikaa Vaasassa ilman perinteisiä Naisten joulumessuja! Alla varausohjeita myyjille.

Kort sammandrag från partidagen 10-11.6.2023 i Tammerfors

I sitt linjetal tog partiordförande Anna-Maja Henriksson upp de pågående regeringsförhandlingarna. – Det är klart att ifall det blir en regering handlar det inte om något lyckligt äktenskap, utan mera om en nödvändighet i den situation landet befinner sig i nu. SFP vill ta ansvar för hela Finland utgående från de värderingar partiet står för.

SFP i Österbotten – resultat i riksdagsvalet 2023

Partiet gick till val med totalt 111 kandidater i landets alla 12 valkretsar. Ordförande Anna-Maja Henriksson konstaterar om valresultatet: "SFP gjorde en avvärjningsseger i en mycket svår valrörelse. Detta är något vi ska vara stolta över."

Stadgeenligt årsmöte 26.3.2023 kl. 16.30

Plats: Svenska folkskolans vänners mötesrum vid Handelsespl. 23 B (gatuplanet), Vasa

Jämställd värnplikt – Har kvinnan något i armén att göra?

Tidpunkt: Söndag 26.3.2023. Vi inleder med ett öppet event kl. 15.00 i Svenska folkskolans vänners lokal, Handelsesplanaden 23 B (gatuplanet) och fortsätter sedan med det stadgeenliga årsmötet kl. 16.30.

Framåt tillsammans! Riksdagsvalet 2023 närmar sig

Information om valprogram och kandidater i riksdagsvalet i Vasa valkrets. Valdag är söndag 2 april. Förhandsröstning i Finland 22-28 mars, utomlands 22-25 mars. Resultatet fastställs onsdagen den 5 april.

Anita Westerholm fortsätter som förbundsordförande

Svenska Kvinnoförbundets årsmöte har omvalt Anita Westerholm, 27, från Ekenäs, Raseborg, till förbundsordförande på sitt årsmöte som ordnades den 11-12 februari i Karleby.